قصران گروپ | مرجع تخصصی مهاجرت و اخذ اقامت

راه اندازی کسب و کار در عمان

از مهم‌ترین دلایلی که افراد تمایل به مهاجرت به یک کشور دیگر را دارند، بحث اشتغال است. برخی از کشورهایی که در نزدیک ایران واقع شده‌اند، گزینه ایده‌آلی برای اشتغال، سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار هستند. کشور عمان از جمله کشورهای حوزه خاورمیانه است که با وجود وسعت و جمعیت کمی که دارد، از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار است.

نرخ بیکاری در کشور عمان بسیار کم بوده و درآمد مردم آن بسیار بالا است. به همین دلیل بسیاری از ایرانیانی که به دنبال راه‌ اندازی کسب‌وکار در کشورهای خارجی هستند، برای این امر به کشور عمان مهاجرت می‌کنند. راه‌ اندازی کسب‌ و کار در عمان با چالش‌های خاص خود همراه خواهد بود.

وجود این چالش‌ها سبب می‌گردد تا افراد پیش از انجام هر اقدامی برای مهاجرت به عمان، در مورد چگونگی اشتغال در این کشور، اطلاعاتی را به دست آورند. در این مطلب به صورت کامل به بررسی راه‌ اندازی کسب و کار در کشور عمان پرداخته و نکات، قوانین و شرایط مهم آن را عنوان خواهیم کرد.

راه اندازی کسب و کار در عمان

چرا راه اندازی کسب و کار در عمان ایده‌آل است؟

در ادامه این بخش به برخی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است کشور عمان برای کارآفرینی بسیار مناسب باشد، اشاره خواهیم کرد:

وجود امکانات فراوان و متعدد

در سال‌های اخیر کشور عمان پیشرفت قابل قبولی را از لحاظ زیرساخت‌های گوناگون داشته است که از جمله آن‌ها باید به زیرساخت‌های تجاری، حقوق مالکیت، مسائل امنیتی، بازاریابی و دسترسی به شبکه‌های بین‌المللی برای تجارت اشاره کرد. پیاده‌سازی طرح‌ها و ایده‌های کسب‌و‌کار، از سیاست‌های مهم حکومت عمان است که بدین ترتیب از این افراد استقبال می‌کند.

وجود برنامه ۵ ساله نهم توسعه

برنامه‌ای به نام طرح ۵ ساله نهم توسعه در کشور عمان وجود دارد که بخش اصلی تمرکز آن، انجام طرح‌ها و پروژه‌هایی است که به وسیله مشارکت عمومی و سیستم خصوصی انجام می‌شود. هدف اصلی از این برنامه، ایجاد یک سیستم اقتصادی روبه‌رشد و بسیار قوی است و بخش خصوصی با همکاری نیروی انسانی، سعی بر پیشرفت بیشتر اقتصاد کشور عمان دارد.

سیاست‌های درست کارآفرینی و استارتاپی

بزرگ‌ترین هدفی که دولت در کشور عمان در سر دارد، ایجاد یک کشور هوشمند است. به همین علت از افرادی که در زمینه‌های فناوری و تکنولوژی فعال هستند، دعوت به عمل خواهد آورد و اصلاً فرقی ندارد که این افراد متخصص، بومی این کشور و یا تبعه کشورهای دیگر باشند.

همچنین دولت عمان، قابلیت سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون را گسترش داده و سیاست‌های تشویقی بسیاری را برای سرمایه‌گذاران ایجاد نموده است تا آن‌ها بتوانند در کشورعمان اقدام به کارآفرینی نمایند.

عدم دریافت مالیات شخصی

از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین دلایل در مورد مناسب بودن کشور عمان به منظور راه‌اندازی یک شغل مناسب، آن است که دولت این کشور جهت تاسیس یک کسب‌وکار از جمله شرکت، مغازه و …، هیچ نوع مالیات فردی را دریافت نخواهد کرد.

همچنین در صورتی که دامنه شغلی فردی از نوع تجارت بین‌المللی باشد، کسب‌وکار او معاف از عوارض گمرکی خواهد بود. چرا که عمان تفاهم نامه‌ای را با شورای همکاری خلیج فارس در این مورد به امضا رسانده است. کلیه این موارد دست به دست هم می‌دهد که برای افراد خارجی فرصت سرمایه‌گذاری مطلوبی در کشور عمان فراهم شود.

مالکیت صد در صدی در صورت ثبت شرکت

بر اساس قوانین کشور عمان، هر شخصی این امکان را دارد که به ثبت شرکت در عمان  اقدام نماید. در واقع افراد می‌توانند با پذیرفتن قوانین و شرایط این کشور، مالکیت صد در صدی شرکت را برای خودشان داشته باشد؛ بنابراین نیازی نخواهد بود که آنان از یک شریک و یا سرمایه‌گذار عمانی کمک بگیرند.

رونق صادرات غیر نفتی به کشورهای مختلف

در سال‌های اخیر کشور عمان تا حد زیادی توانسته است که پایه‌های اقتصادی خودش را در زمینه‌های دیگر گسترش داده و تنها در مسئله فروش نفت، سرمایه‌گذاری نکند. این عامل موجب شده است که مشاغل زیادی در عمان رونق گرفته و دولت عمان، در مشاغل خرد و کلان سرمایه‌گذاری‌های زیادی را انجام دهد.

چشم‌انداز روشن عمان در سال ۲۰۴۰

در واقع این موضوع تلفیق شده از پایه‌های اقتصادی گوناگون در کشور عمان است. چرا که کشور عمان علاوه بر نفت، توانسته است سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را در حوزه تجارت، حمل و نقل هوایی، فناوری، هتل، تولید، صنایع مختلف و معادن انجام دهد‌ و این مسئله سبب افزایش رونق اقتصادی در این کشور شده است‌.

کشور عمان مانند یک رابط میان آسیا و آفریقا عمل کرده و این برنامه موجب افزایش سود و سرمایه عمان به میلیاردها ریال می‌شود که در سند چشم‌انداز  ۲۰۴۰ این کشور آمده است.

راه اندازی کسب و کار در عمان

شرایط راه اندازی کسب و کار در عمان

پیش از ورود به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار در کشور عمان، لازم به طی نمودن چندین مرحله است.

مطالعه فرصت‌ها و تجزیه و تحلیل بازار

احتمالاً می‌دانید که برای راه انداختن هر شغلی در بازار، لازم است در گام اول به مطالعه فرصت‌ها، تجزیه و تحلیل بازار و دامنه کسب‌وکار مورد نظر خود بپردازید. گام دوم در این مسئله، تجزیه و تحلیل رقیبان خواهد بود.

برای این امر باید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، آن دسته از شرکت‌هایی که تاثیر بسیاری در رقابت با کسب‌وکار شما دارند را بررسی کنید. پس از انجام این موارد، اکنون نوبت به آن رسیده است که انواع شرکت‌هایی را که می‌توانید در کشور عمان تأسیس نمایید، شناخته و از میان آن‌ها، بهترین کسب‌وکاری که با تخصص و نیازهای شما سازگار است را انتخاب کنید.

محیط کسب و کار

پیش از راه‌ اندازی کسب و کار در عمان، حتما باید با شرایط محیطی انواع کسب‌و‌کار در این کشور آشنا شوید. در این راستا لازم است تحقیقاتی را در مورد مکان مناسب برای شغل مورد نظرتان و چگونگی فراهم ساختن یک محیط ایده‌آل و سازگار، انجام دهید تا بهترین محیط کسب‌و‌کار را انتخاب نمایید.

انجام تحقیقات درباره نظرات مختلف

پیش از شروع و راه‌ اندازی هر نوع تجارتی در عمان، باید ارزیابی‌های لازم را انجام دهید. شما باید کسب‌وکاری را انتخاب کنید که در کشور عمان اعتبار داشته باشد و در مورد آن نظرات خوبی ارائه شود. این کسب‌وکار باید در مکانی امن قرار گرفته باشد.

از دیگر موارد بسیار مهم آن است که شما مطمئن شوید کسب‌و‌کارتان از مجوز لازم برخوردار بوده و با قوانین عمان کاملا سازگاری دارد. به عنوان مثال اگر هدف شما راه اندازی کارواش در عمان است، باید در مورد این شغل و محل مناسب آن، تحقیقات لازم را انجام دهید.

پیدا کردن ایده کسب و کار

حتما به این نکته آگاه هستید که قبل از اقدام برای ساخت بهترین کسب و کار در عمان، لازم است که یک ایده مناسب را برای آن پیدا کنید. در نهایت شما باید به چیزی برسید که به آن علاقه دارید. این امر می‌تواند به شما کمک ‌کند تا با اعتماد به نفس کامل، برای کسب‌وکار خود یک اساس و پایه‌ قوی ایجاد کنید.

 بهتر است در زمانی که شما ایده‌ای برای کسب‌وکار خودتان در سر دارید، در مورد آن با کارآفرینان دیگر صحبت کرده و درباره گزینه‌های مختلف این شغل تحقیق نمایید و سپس شروع به توسعه آن کنید.

مشاغل مورد نیاز در عمان

بر اساس آنالیز فرصت‌های شغلی که در انواع سایت‌های معروف کاریابی خلیج فارس و عمان، انتشار یافته است، برخی از مشاغل در کشور عمان وجود دارند که به نظر می‌رسند در چند سال آینده، مورد نیاز و محبوب بازار کار عمان و نیز کارفرمایان عمانی باشند.

چنانچه شما تصمیم به راه‌ اندازی کسب‌وکار در عمان را دارید، می‌توانید با آشنایی با این مشاغل، یک شغل سازگار با تخصص خود را از میان آن‌ها انتخاب نمایید.  البته داشتن مهارت در زبان عربی و انگلیسی و همچنین برخورداری از مدارک صلاحیت حرفه‌ای بین‌المللی می‌تواند به شما کمک کند تا این فرصت کاری را در رشته تخصصی خودتان، پیدا کنید.

به عنوان مثال راه اندازی باشگاه ورزشی در عمان می‌تواند یک شغل بسیار پردرآمد و عالی در این کشور باشد. در ادامه به مشاغل مورد نیاز کشور عمان اشاره می‌کنیم:

  • کلیه گرایش‌های مهندسی گاز، پتروشیمی، نفت، از ابزار دقیق تا طراحی فرآیند
  • سرمایه‌گذاری در بخش زیبایی و همچنین زیبایی
  • میزبان، سرآشپز و مدیر در صنعت هتلداری
  • متخصص پوست و مو
  • تمام گرایش‌های مهندسی برق، مکانیک و الکترونیک
  • مدیریت انواع پروژه
  • کلیه گرایش‌های پیراپزشکی مانند پرستاری و فیزیوتراپی
  • تکنسین اتاق عمل
  • تمامی گرایش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات به ویژه در زمینه هوش مصنوعی و بلاکچین
  • طراحی دکوراسیون داخلی
  • فروشنده مصالح ساختمانی در عمان
  • تکنسین برق، جوشکاری و تعمیرات کولر
  • حسابدار و کارشناس تحلیل داده
  • متخصصان پروژه های پالایشگاهی
  • متخصصان عملیات کویل تیوبینگ
  • پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک
  • مدرس زبان خارجی

کارآفرینی در عمان و مراحل ثبت آن

به منظور راه‌ اندازی کسب‌ و کار در عمان لازم است تا شما شرایط خاصی را فراهم کنید. در ادامه این شرایط به صورت تیتروار عنوان شده است.

  • میزان حداقل سرمایه مورد نیاز جهت تاسیس کسب و کار در عمان برای اتباع غیر از حوزه شورای خلیج فارس، ۱۵۰ هزار ریال عمانی خواهد بود.
  • لازم است که شرکت مذکور دارای حداقل دو سهام دار باشد
  • لازم است تا آدرس محل فعالیت‌های شرکت کاملا مشخص شود.
  • لازم است تا حتما برای شرکت یک مدیر انتخاب شود.
  • جمع آوری مدارک که این مدارک شامل تفاهم ‌نامه و اساسنامه شرکت، گواهی ثبت مالیات، شناسنامه سهامداران، ویزا و گذرنامه سهامداران، فرم شرکت ثبت شده، گواهی سپرده اولیه و گواهینامه اتاق بازرگانی و صنعت خواهد بود.
  • افتتاح حساب بانکی در عمان نیز از موارد دیگر است و پس از ارائه اسناد، لازم است تا یک حساب بانکی تازه در کشور عمان افتتاح شده و سرمایه اولیه شرکت به این حساب منتقل شود.
  • ارائه فرم های مرتبط با افتتاح حساب بانکی

استانداردهای سرمایه گذاری برای کارآفرینی در عمان

از موارد مهمی که متقاضیان راه‌ اندازی کسب‌ و کار در عمان یا سرمایه‌گذاری در این کشور باید به آن توجه کنند، استانداردهای سرمایه‌گذاری و همچنین رعایت نمودن این استانداردها در کشور عمان خواهد بود. از جمله استانداردهای سرمایه‌گذاری شامل مواردی چون نرخ بیکاری، کنترل فساد، نرخ مصادره اموال و کیفیت نظارتی است که در ادامه این بخش از مطلب، هر کدام از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

نرخ مصادره اموال

منظور از نرخ مصادره اموال، در واقع روش برخورد قضایی دادگاه‌های کشور عمان با سرمایه‌گذاران خارجی است. به این معنی که چنانچه یک سرمایه‌گذار خارجی، دچار مشکل قانونی یا قضایی با یک تبعه عمانی شود، آیا دادگاه‌های کشور عمان این اجازه را خواهند داشت تا اموال تبعه خارجی را به نفع تبعه عمانی یا کشور مصادره کنند یا خیر؟

در حقیقت در مورد این موضوع باید گفت که کشور عمان در وضعیت مناسبی در این زمینه قرار دارد. البته طبیعتا در کنار آن، برخی قوانین سخت قضایی نیز برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده است که چنانچه‌ آن‌ها در رعایت این مقررات تخطی کنند، مشمول جریمه نقدی و مصادره اموال خواهند شد.

کیفیت نظارتی

منظور از این نوع استاندارد سرمایه‌گذاری، آن است که دولت عمان توانایی‌های لازم در مورد این مسئله را دارد که بتواند سبب قدرتمند شدن بخش خصوصی و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی گردد. کشور عمان در این حوزه بسیار موفق عمل کرده و این امر موجب آن شده است که تعداد افراد زیادی بتوانند به راه‌ اندازی کسب و کار در عمان اقدام نمایند.

کنترل فساد

از دیگر مواردی که متقاضیان سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در کشور عمان لازم است به آن توجه کنند، شاخص کنترل فساد در این کشور خواهد بود. شاخص کنترل فساد بر مبنای مواردی چون دخالت‌ افراد پرنفوذ دولتی و شبه دولتی و همچنین نهادهای دولتی در اقتصاد مشخص می‌گردد.

نرخ بیکاری

در نهایت آخرین مورد از شاخص‌های اصلی در امر کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در عمان، شاخص نرخ بیکاری در این کشور است. به طور حتم کشوری که مقصد ایده‌آلی برای سرمایه‌گذاری خارجی است، این امکان را دارد تا مشاغل بیشتری را نیز تولید کرده و نرخ بیکاری در آنجا، همواره اعداد پایینی را تجربه کند.

شاخص‌های اقتصادی موثر بر کارآفرینی در عمان

از موارد دیگری که می‌تواند در موفقیت راه‌اندازی کسب‌وکار در عمان دخالت داشته باشد، شاخص‌های اقتصادی موثر و مهم در این کشور است. زمانی که از صحبت از شاخص‌های اقتصادی تاثیرگذار به میان می‌آید، منظور میزان رشد اقتصادی، نرخ تورم و همچنین نرخ مالیات در کشور عمان خواهد بود. در ادامه این بخش به توضیح این موارد به صورت کوتاه و مختصر خواهیم پرداخت:

نرخ تورم

به میزان افزایش هزینه‌های زندگی در یک کشور، تورم می‌گویند که این مقدار به شکل درصدی و بین دو سال پشت سر هم حساب خواهد شد. به طور معمول بهترین کشورها از نظر شاخص نرخ تورم، آن کشورهایی هستند که نرخ تورم آن‌ها پایین‌تر از عدد ۳ است.

رشد اقتصادی

در واقع میزان صادرات موفق کشور، میزان جذب سرمایه، میزان شکوفایی‌های اقتصادی در یک کشور و میزان پیشرفت‌های اقتصادی آن، در شاخصی با نام شاخص میزان رشد اقتصادی آن کشور بررسی خواهد شد. کشور عمان از کشورهایی محسوب می‌شود که در چند سال اخیر توانسته است رشد اقتصادی خوبی را تجربه کند.

نرخ مالیات

مالیات در کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی، براساس مقدار سود خالص سرمایه‌گذاری در مدت زمان یک سال تعیین می‌گردد که در کشور عمان، نرخ مالیات مطلوب است.

راه اندازی کسب و کار در عمان

هزینه‌های مورد نیاز راه‌ اندازی کسب‌ و کار در عمان

کارآفرینی و راه‌ اندازی کسب‌ و کار در عمان ، هزینه‌های مختلفی را در بر خواهد گرفت. در واقع میزان هزینه‌های لازم جهت اشتغال‌زایی و کارآفرینی در این کشور، به نوع کسب‌وکار بستگی داشته و از میزان ۵۰ هزار ریال عمان تا مقدار ۱۵۰ هزار ریال عمان متفاوت خواهد بود.

در مورد هزینه‌های کلیدی که هنگام راه‌اندازی مشاغل در کشور عمان با آن مواجه خواهیم شد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اولین هزینه، در مورد اخذ مجوزهای لازم است که البته ممکن است در کنار پرداخت هزینه، کمی زمانبر هم باشد.
  • هزینه خرید ملک در عمان یا اجاره آن برای کسب‌وکار نیز جمله موارد موجود خواهد بود.
  • پس از هزینه برای مکان، باید به فکر تامین تجهیزات لازم و مورد نیاز باشید.
  • در پایان نیز لازم است حقوق و مزایای کارمندان و منابع تامین کننده آن را نیز مد نظر داشته باشید.

صدور مجوز در عمان

راه اندازی کسب و کار در عمان تقریبا یک فرآیند چالش برانگیز و زمانبر است. البته با برخورداری از مجوزهای مناسب، می‌توان به یک تجارت موفق در این کشور ثروتمند و زیبا دست یافت.

به طور معمول، نوع شرکت ثبت شده توسط افرادی که تبعه خارجی هستند، شرکت با مسئولیت محدود است، زیرا در صورت ثبت این نوع شرکت، افراد خارجی در مقایسه با تبعه عمانی، نسبت سهام بیشتری را خواهند داشت.

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، اصلا نیازی نخواهد بود که یک تبعه عمانی شریک‌ ۳۰ درصد از سهام شرکت باشد. بلکه این تبعه می‌تواند از کشورهای شورای هماهنگی خلیج فارس یا تبعه آمریکایی نیز باشد. مراحل دریافت مجوز برای کارآفرینی در عمان به صورت زیر خواهد بود:

  • به منظور راه اندازی هاستل در عمان، در ابتدا شما باید مجوز لازم برای کسب‌و‌کار خود را از اداره مجوز کسب‌و‌کار عمان یا OBL دریافت نمایید.
  • در کنار آن لازم است تا شما ثبت نام خود را در اتاق بازرگانی و صنعت محلی انجام دهید.
  • زمانی که شما موفق به کسب کلیه این مجوزها و شرایط ثبت نام شدید، باید با به وب سایت OBL مراجعه کرده و با پر کردن درخواست خود، فرآیند صدور مجوز را آغاز کنید.
  • بعد از اینکه شما درخواست خود را ارسال کردید، این امکان را خواهید داشت تا از طریق ایمیل در خصوص وضعیت مجوز خودتان آگاه شوید.
  • هنگامی که درخواست مورد پذیرش قرار گرفت، لازم است تا یک قرار ملاقات با اداره OBL تنظیم نمایید تا مطلع شوید که برای کسب و کار شما چه مجوزهایی لازم است. علاوه بر این باید بعضی از اسناد تجاری خود مانند اجاره نامه یا قرارداد را همراه داشته باشید.

سیستم مالیاتی در عمان

از نکاتی که در زمان راه‌ اندازی کسب‌ و کار در عمان لازم است به آن توجه شود، آشنایی با سیستم مالیاتی این کشور است. چرا که سیستم مالیاتی کشور عمان، از پیچیده‌ترین سیستم‌های مالیاتی منطقه محسوب می‌شود. در کشور عمان ۳ نرخ اصلی مالیات وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

مالیات غیر مستقیم

مالیات غیرمستقیم از طرف مقامات دولت عمان در راستای تعیین نوع، ارزش و نرخ مالیات برای آن دسته از کالاهایی که مشمول مالیات غیرمستقیم می‌شوند، اعمال شده است.

البته لازم به ذکر است که در کشور عمان برخی دیگر از محصولات مانند مشروبات الکلی، گوشت خوک، نوشابه‌های انرژی‌زا و همچنین محصولات دخانیاتی نیز شامل نرخ مالیات ۱۰۰ درصدی خواهند شد.

مالیات بر درآمد

مالیات بر درآمد نوعی از مالیات است که بر همه اقلام موجود در کشور عمان، البته به غیر از تجهیزات تجاری که معاف از مالیات هستند، اعمال می‌شود. در حال حاضر در کشور عمان، هیچگونه قانونی در مورد مالیات بر درآمد شخصی وضع نشده است.

فقط کارکنان ملزم هستند که ۱۷ و نیم درصد از سهم خود را به تامین اجتماعی پرداخت نمایند که از این میزان،  ۷ درصد آن باید از حقوق کارمند و ده و نیم درصد آن نیز باید توسط کارفرما پرداخت گردد.

مالیات بر ارزش افزوده VAT

مالیات بر ارزش افزوده از انواع دیگر مالیات در عمان است که برای خدمات و کالاهای فروخته شده در این کشور اعمال می‌شود. همچنین این مالیات از درآمد حاصل شده از فعالیت‌های تجاری نیز دریافت خواهد شد.

لازم به ذکر است که در سال گذشته فرمانی توسط سلطان نشین عمان در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده صادر شد. بر این اساس ارزش افزوده در کشور عمان میزان ۵ درصد و در بعضی از شرایط نیز معاف از مالیات و حتی صفر لحاظ خواهد شد.

مزایای راه اندازی کسب و کار در کشور عمان

کشور عمان در بسیاری از صنایع نظیر شیلات، لجستیک و تولید، گردشگری، معدن، پتانسیل‌های تجاری فراوان و سرمایه‌گذاری‌های دست‌نخورده‌ای دارد. دولت این کشور همواره اقدام به تشویق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی کرده و بسیاری از طرح‌های تشویقی مختلف مانند اخذ اقامت عمان در ازای کارآفرینی را در جهت ارتقای محیط اقتصادی مطلوب برای کسب‌وکار و همچنین جذب کارآفرینان خارجی فراهم می‌کند.

بیشترین علت ارائه این فرصت‌های عالی برای سرمایه‌گذاران خارجی آن است که این افراد به یک شریک تجاری با سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت تبدیل شوند. بعضی از اصلی‌ترین مزیت‌های راه‌ اندازی کسب‌و‌کار در عمان شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیاست مالیاتی دوستانه
  • بازگشت سرمایه و سود
  • معافیت‌های مالیاتی
  • مالکیت خارجی ۱۰۰ درصد
  • موقعیت استراتژیک
  • زیر ساخت عالی
  • ثبات سیاسی و اقتصادی
  • سیستم حقوقی شفاف
  • در اختیار داشتن زمین
  • منابع طبیعی
  • استفاده از زبان انگلیسی
  • حضور بین‌المللی

سخن آخر

عمان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و مکانی ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند به‌صورت بین‌المللی به کسب و کار بپردازند. شرایط اقتصادی خود کشور عمان و همچنین حمایتی که دولت از کسب و کارهای تازه‌تأسیس می‌کند، این کشور را برای سرمایه‌گذاری خارجیان مناسب کرده است. ایرانیانی که قصد دارند کسب و کاری را در کشور دیگر راه‌اندازی کنند می‌توانند با انتخاب کشور عمان از مزایای آن برخودار شوند. در این مطلب سعی کردیم درمورد نحوه راه‌ اندازی کسب و کار در عمان و شرایطی که برای آن لازم است سخن بگوییم تا شما بتوانید راحت‌تر در این رابطه تصمیم بگیرید.

سؤالات متداول

آیا راه‌ اندازی کسب و کار در عمان سودآوری دارد؟

سودآوری کسب و کار در عمان به عوامل مختلفی بستگی داشته و نمی‌توان یک جواب قطعی به این سؤال داد. اما به طور کلی راه‌ اندازی کسب و کار در کشور عمان مزایای متعددی دارد که در مطلب به آن پرداختیم.

بهترین مشاغل برای راه‌ اندازی کسب و کار در عمان چیست؟

برخی از کسب و کارها به دلیل نیاز کشور عمان به آنها مناسب‌تر بوده و دولت حمایت بیشتری از آنها می‌کند. برخی فعالیت‌ها در حوزه پزشکی، آشپزی، صنعتی و… که در مطلب بررسی کردیم کاربرد بیشتری در این کشور دارد.

حداقل میزان سرمایه برای راه اندازی کسب و کار در عمان چقدر است؟

بسته به کسب و کاری که قرار است راه اندازی کنید بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار ریال عمان است.

مراحل راه اندازی کسب و کار درعمان چگونه است؟

ما در این مطلب به بررسی کامل مراحل راه اندازی کسب و کار در کشور عمان پرداختیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی:

تماس با قصران گروپ

یک پاسخ

  1. اينكه هيچ مدام از هاستل هاي مسقط مجوز ندارند وشما خيلي سختش ميكنيد ادارات ومردك عمان بسيار مردم ارام واسانگير هستند ومعمولا ايجاد مزاحمت نميكنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *