قصران گروپ | مرجع تخصصی مهاجرت و اخذ اقامت

ددلاین دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه ‌های کشور ایتالیا در رتبه‌بندی جهانی جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده‌اند. همین مسئله باعث افزایش مهاجرت به ایتالیا در بین دانشجویان ایرانی شده است.

به‌خصوص اینکه با بررسی لیست دانشگاه ‌های مورد تأیید وزارت علوم در ایتالیا متوجه خواهید شد عمده دانشگاه‌های این کشور در ایران نیز دارای اعتبار هستند.

اگر شما به فکر تحصیل در ایتالیا هستید، لازم است ددلاین دانشگاه‌ های ایتالیا را بررسی نمایید. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

ددلاین دانشگاه ‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی

در صورتی که می‌خواهید برای مقطع لیسانس در کشور ایتالیا درس بخوانید، باید بدانید که طبق قوانین این کشور، زمان پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی، عمدتاً بین اول ژانویه یا دی ماه تا حداکثر اواخر ماه ژوئن یا خرداد ماه می‌باشد.

برای تشکیل پرونده، باید از اوایل ماه مارس تا اوایل ماه جولای اقدام نمایید. پس شما باید برنامه خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که به موقع بتوانید نامه پذیرش را از دانشگاه مربوطه دریافت کرده و با در دست داشتن ویزای تحصیلی ایتالیا، برای ثبت نام در دانشگاه مربوطه اقدام کنید.

ددلاین دانشگاه های ایتالیا

ددلاین دانشگاه‌ های ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد

بسته به اینکه شما می‌خواهید برای کدام ترم تحصیلات خود را آغاز کنید، زمان پذیرش متفاوت خواهد بود. زمان دریافت پذیرش از دانشگاه‌های کشور ایتالیا برای ترم پاییزه، از اول اکتبر یا مهر ماه تا آخر ژوئن یا خرداد ماه است.

همچنین فرصت تشکیل پرونده برای دریافت ویزا جهت شروع ترم پاییز، از اول مارس یا فروردین تا نیمه اول جولای یا تیر ماه است.

زمان پذیرش دانشگاه‌های ایتالیا در ترم بهاره، از اول ژوئن یا خرداد تا حداکثر آخر سپتامبر یا شهریور ماه است.

برای تشکیل پرونده برای ورود به ترم بهاره، شما از اول اکتبر یا مهر ماه تا نیمه اول دسامبر یعنی نیمه اول آذر ماه فرصت دارید.

ددلاین دانشگاه‌ های ایتالیا در مقطع دکتری

دانشجویانی که کشور ایتالیا را برای مقطع دکتری انتخاب کرده‌اند باید بدانند که مهلت دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور، از اول فوریه یا بهمن ماه تا حداکثر آخر نوامبر یا آبان است.

دانشجویان برای تشکیل پرونده جهت دریافت ویزا و ثبت نام در دانشگاه، از اول اکتبر یعنی مهرماه تا حداکثر آخر دسامبر یعنی نیمه اول آذر فرصت دارند.

ددلاین سفارت ایتالیا

شاید شما با بررسی مزایا و معایب تحصیل در ایتالیا به این نتیجه رسیده‌اید که مزیت‌های تحصیل در این کشور نسبت به محدودیت‌های آن واقعاً بیشتر است و در نتیجه دوست دارید هر چه زودتر تحصیلات خود را در دانشگاه‌های این کشور آغاز نمایید. اما دو مرحله مهم در پیش روی شما قرار دارد.

در ابتدا باید نامه پذیرش را از یکی از دانشگاه‌های کشور ایتالیا به دست بیاورید و در مرحله دوم، باید به فکر وقت سفارت ایتالیاوقت سفارت ایتالیا جهت دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا باشید.

برای این منظور باید به سایت دولت ایتالیا مراجعه کرده و وقت مورد نظر خود جهت حضور در جلسه مصاحبه را تعیین نمایید. دوباره باید ۱۰ روز قبل از تاریخ مشخص شده، به سایت مراجعه کنید و زمان درخواست خود را به صورت قطعی، نهایی نمایید.

از آنجایی که با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی، سفارت ایتالیا شلوغ می‌شود، بنابراین پیشنهاد ما این است در مدتی که مدارک شما در اختیار دانشگاه مربوطه قرار گرفته است تا در مورد پرونده شما نظر دهند، مدارک ویزا را آماده نمایید تا به محض دریافت نامه پذیرش، سریعاً بتوانید به سایت وارد شده و وقت سفارت ایتالیا را دریافت کنید.

پس همانگونه که متوجه شدید، ددلاین سفارت ایتالیا بر اساس تاریخی که خود شما مشخص می‌کنید تعیین خواهد شد. اگر در این تاریخ به سفارت مراجعه نکنید، مصاحبه شما لغو و مجبور هستید دوباره برای دریافت تاریخ مصاحبه اقدام کنید.

ددلاین دانشگاه های ایتالیا

ددلاین بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا یا بورسیه DSU یکی از بهترین کمک هزینه‌هایی است که برخی دانشگاه‌های کشور ایتالیا جهت تأمین هزینه‌های زندگی برای دانشجویان در نظر می‌گیرند.

این بورسیه بر اساس شرایط اقتصادی خانواده فرد متقاضی ارائه خواهد شد. متقاضیان باید برای دریافت این بورسیه ثبت‌نام نمایند. سپس پرونده متقاضیان توسط دانشگاه‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر صلاحیت داشتند، بورسیه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

پس شما باید حتماً از ددلاین بورس استانی ایتالیا اطلاع داشته باشید تا به موقع بتوانید خود را به ثبت نام برسانید. زمان شروع ثبت نام، ۲۰ جولای ۲۰۲۴ و تاریخ پایان ثبت نام، ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ می‌باشد.

ددلاین دانشگاه بولونیا

به طور کلی دانشگاه بولونیا ۳ زمان را برای ثبت نام دانشجویان در نظر گرفته است:

  • پذیرش اول از تاریخ ۱۳ فوریه تا ۶ آوریل

این تاریخ مربوط به دانشجویان اتحادیه اروپا است. دانشجو موظف است گزارش نمره SAT را تا حداکثر ۶ آوریل در اختیار دانشگاه قرار دهد.

  • پذیرش دوم از ۳۰ فوریه تا ۳۰ می

این تاریخ مربوط به دانشجویان غیر اتحادیه اروپا است. دانشجو باید گزارش نمره SAT را تا ۳۰ می ارائه نماید.

  • پذیرش سوم از ۸ می تا ۲۶ ژوئن

دانشجویان اتحادیه اروپا در این تاریخ نیز می‌توانند برای ثبت نام اقدام نمایند ولی باید نمره SAT را تا ۲۶ ژوئن به دانشگاه تحویل دهند.

ددلاین دانشگاه ساپینزا روم

دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا که برای یک یا چند برنامه در پلتفرم پیش انتخاب MoveIN درخواست داده‌اند، حداکثر می‌توانند تا ۲۸ آوریل ثبت نام خود را انجام دهند. اما اگر پلتفرم UNIVERSYTAL را انتخاب کرده‌اند، آخرین مهلت ثبت نام برای آن‌ها ۳۰ ژوئن است.

سایر دانشجویان می‌توانند درخواست پیش انتخاب خود را تا ۲۸ جولای ارسال نمایند.

ددلاین دانشگاه پادوا

این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی را به دودسته ظرفیت محدود و ظرفیت نامحدود تقسیم کرده است. فراخوان ثبت نام برای هر کدام از این ظرفیت‌ها متفاوت است:

  • برنامه‌های تحصیلی با ظرفیت نامحدود

سه فراخوان برای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است:

♥ فراخوان اول از ۲ نوامبر تا ۲ فوریه

♥ فراخوان دوم از ۲ مارس تا ۲ می

♥ فراخوان سوم از ۲ ژوئن تا ۲ اوت

  • برنامه‌های تحصیلی با ظرفیت محدود

برای این قبیل برنامه‌ها، یک فراخوان تعریف شده است که از ۷ ژانویه تا ۷ مارس است. برخی از دانشگاه‌ها فراخوان دوم را نیز اعلام می‌کنند ولی معمولاً چنین چیزی ممکن نیست.

ددلاین دانشگاه های ایتالیا

ددلاین دانشگاه تورین ایتالیا

این دانشگاه سه فراخوان برای متقاضیان ثبت نام در مقاطع مختلف در نظر گرفته است:

  • فراخوان اول

این فراخوان برای متقاضیان برنامه‌های تحصیلات تکمیلی است و از ۹ ژانویه تا ۱۶ آوریل ادامه دارد.

  • فراخوان دوم

برای متقاضیان اروپایی و دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا، فراخوان دوم از ۱ می تا ۲۵ ژوئن فعال است. این دوره این فراخوان برای دانشجویانی است که می‌خواهند در دوره کارشناسی و یا در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ۵ تا ۶ ساله شرکت کنند.

  • فراخوان سوم

دانشجویان اروپایی و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که قصد شرکت در برنامه‌های تحصیلی با ظرفیت نامحدود را دارند، باید از طریق فراخوان سوم اقدام نمایند. تاریخ این فراخوان از ۲۳ آگوست تا ۶ سپتامبر است.

ددلاین دانشگاه پلی تکنیک تورین

دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک تورین هستند، باید بدانند که زمان پذیرش دانشگاه در ترم پاییز است و حداکثر تا ۹ اکتبر یعنی ۱۷ مهرماه ادامه دارد. اگر این تاریخ از دست برود، فرصت ثبت نام را از دست خواهند داد و نمی‌توانند خود را به ترم پاییزه برسانند.

از آنجایی که دانشگاه پلی تکنیک تورین ترم بهاره را در نظر نگرفته است، بنابراین با رد شدن ددلاین دانشگاه پلی تکنیک تورین، شما یک سال تحصیلی را از دست می‌دهید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوع مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید و یا اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند.

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید:
با عرض تاسف، در حال حاضر امکان ارائه خدمات به اتباع خارجی (بدون پاسپورت ایرانی) وجود ندارد.

کلام آخر

همان‌گونه که در این مطلب متوجه شدید، دانشجویان متقاضی تحصیل در ایتالیا باید از ددلاین دانشگاه های ایتالیا مطلع باشند و به موقع خود را به دانشگاه مربوطه برسانند تا فرصت ثبت نام را از دست ندهند. در غیر این صورت ممکن است یک ترم و یا حتی یک سال تحصیلی آن‌ها از دست برود.

بهترین راهکار این است که در این مسیر از مؤسسات مهاجرتی همانند قصران گروپ کمک بگیرید. با توجه به اینکه افراد حرفه‌ای در قصران گروپ در زمینه دریافت پذیرش دانشگاه‌ها و دریافت ویزای تحصیلی فعالیت دارند، به شما کمک می‌کنند به صورت تضمین شده بتوانید دقیقاً در زمانی که مدنظر دارید، خود را به دانشگاه مربوطه برسانید و دوره تحصیلی را آغاز کنید.

تماس با قصران گروپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *