قصران گروپ | مرجع تخصصی مهاجرت و اخذ اقامت

مهاجرت از آمریکا به کانادا

به دلیل نزدیکی کشور آمریکا به کانادا شرایط مهاجرت از آمریکا به کانادا تقریبا ساده و هموار است. سالانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از آمریکا به کانادا مهاجرت می کنند. مهاجرت کاری و تحصیلی به کانادا معمولا بیشترین درخواست را دارد. مانند سایر مهاجران از کشورهای دیگر آمریکاییان نیز برای ورود به کانادا باید دارای شرایطی باشند و از طرق پیش رو برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

مهاجرت از آمریکا به کانادا

مهاجرت از آمریکا به کانادا

کانادا برای پذیرش مهاجران روش های بسیاری را در نظر گرفته است. برنامه استانی کانادا، اکسپرس اینتری، مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به کانادا از شناخته شده ترین روش هایی است که مهاجران می توانند برای سفر به کانادا انتخاب کنند. برای مهاجرت از آمریکا به کانادا باید دارای شرایط و مدارک لازم که در ادامه به آن اشاره می کنیم باشید.

مهاجرت از آمریکا به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری یکی از روش های اصلی برای مدیریت درخواست کارگران ماهر می باشد. ایالات متحده دومین کشوری است که شهروندان آن برای مهاجرت به کانادا اکسپرس اینتری را انتخاب می کنند.

مزیت اصلی استفاده از سیستم انتخاب مهاجرت اکسپرس اینتری این است که درخواست متقاضیان در مدت زمان شش ماه یا کمتر مورد بررسی قرار می گیرد.

شهروندان و ساکنان ایالات متحده معمولاً به دلیل دارا بودن مهارت زبانی ، تجربه کاری و سطح بالای تحصیلات، شانس زیادی برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری دارند.

سه برنامه برای مهاجرت کارگران ماهر فدرال وجود دارد که تحت سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند و منجر به اقامت دائم در کانادا می شود:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال برای کارگران ماهر با تجربه کاری خارجی.
  • کلاس تجربه کانادایی برای کارگران ماهر با تجربه کاری کانادایی.
  • برنامه تجارت ماهر فدرال برای کارگران ماهر با صلاحیت شغلی بالا

مهاجرت از آمریکا به کانادا با برنامه نامزد استانی کانادا

مانند ایالات متحده، کانادا نیز به حوزه های قضایی مختلفی تقسیم می شود که به آن استان، ایالت یا قلمرو می گویند. این استان ها از جهاتی شبیه به ایالت های مختلف آمریکا هستند. با این حال، بر خلاف آمریکا، استان ها و مناطق کانادا نقش مهمی در تعیین اینکه چه کسانی و با چه شرایطی امکان مهاجرت به استان ها را دارند را بر عهده میگیرند.

برنامه نامزدهای استانی (PNP) می تواند یک نقطه شروع عالی برای شهروندان و ساکنان ایالات متحده باشد که تصمیم گرفته اند در یک استان یا قلمرو در کانادا ساکن شوند. همچنین افرادی که مهارت و تجربه کاری خاصی دارند و توسط یک استان یا منطقه ای خاص در کانادا برای جذب نیرو اعلام نیزا می شود می توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند.

اگر واجد شرایط اکسپرس اینتری هستید، برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی شرایط شما بسیار عالی تر است چرا که اگر پروفایل شما در سیستم اکسپرس اینتری دارای ۶۰۰ امتیاز باشد به گونه ای مهاجرت شما از طریق برنامه استانی کانادا تضمین شده است.

مهاجرت از آمریکا به کانادا با اسپانسرشیپ کانادا

شهروندان کانادایی و مقیمان دائم کانادا می توانند از همسر یا شریک قانونی خود حمایت مالی کنند تا او هم بتواند مقیم دائم کانادا شود.

هم شهروند کانادایی (اسپانسر) و هم فرد تحت حمایت ( اسپانسرشونده) باید توسط IRCC تایید شوند تا شهروند آمریکایی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد در این مسیر موفق شود.

برای مهاجرت به کانادا از این طریق اسپانسر و شخص مورد حمایت باید ثابت کنند که رابطه آنها واجد شرایط یکی از این سه دسته است: همسر،شریک مشترک حقوقی و یا شریک زناشویی. مدت زمان رسیدگی به درخواست ها از این طریق معمولا ۱۲ ماه از زمان دریافت درخواست است.

مهاجرت از آمریکا به کانادا

مهاجرت از آمریکا به کانادا از طریق کاری

اخذ ویزای کار کانادا (work permit) گام مهمی برای انجام کار قانونی در کانادا به صورت موقت است. شما و کارفرمای کانادایی شما ممکن است قبل از شروع کار در کانادا، مجبور شوید سندی به نام ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) را دریافت کنید. با این حال، اکثر دارندگان مجوز کار در کانادا نیازی به LMIA ندارند.  فقط در برخی موارد، LMIA  مورد نیاز است، زیرا به عنوان مدرکی عمل می کند که اشتغال شما در کانادا را عامل مثبت و تاثیر گذاری بر بازار کار این کشور اعلام می کند. برای دریافت مجوز کار موقت از IRCC باید درخواست دهید.

مهاجرت از آمریکا به کانادا از طریق تحصیل

سالانه حدود ۱۵۰۰۰ شهروند آمریکایی در کانادا تحصیل می کنند. بیش از ۱۵۰۰ دانشگاه، کالج و سایر مؤسسات آموزشی توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند.

 دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل در کانادا کار کنند که به افزایش درآمد و کسب تجربه کاری کمک می کند. فارغ التحصیلان موسسات کانادایی واجد شرایط می توانند برای یک مجوز کار آزاد به نام اجازه کار پس از فارغ التحصیل (PGWP) درخواست دهند. PGWP  به افرادی که به تازگی فارغ التحصیلان شده اند اجازه می دهد تا تجربه کاری ارزشمندی در کانادا کسب کنند که به نوبه خود می تواند آنها را واجد شرایط اقامت دائم کند و شانس آنها را برای کسب موفقیت آمیز وضعیت مهاجرت افزایش دهد.

مهاجرت از امریکا به کانادا از طریق تجارت

راه اندازی کسب و کار در کانادا 

هدف از برنامه های مهاجرت تجاری کانادا جذب سرمایه گذاران، کارآفرینان و افراد خوداشتغال به کانادا است.

روش های متفاوتی برای مهاجرت تجاری به کانادا وجود دارد.


برنامه های کسب و کار و کارآفرینی استانی

استان ها و مناطق کانادا نقش مهمی در اسکان مهاجران اقتصادی در خود دارند و بسیاری به دنبال کارآفرینان پرانرژی و مبتکر برای کمک به رشد اقتصاد خود هستند. استان ها و مناطق کانادا می توانند بر اساس معیارهای خود افراد را برای مهاجرت به استان خود معرفی کنند. اکثر برنامه های نامزد استانی (PNP) دارای برنامه  هایی هستند که برای مهاجرت تجاری اختصاص داده شده است .


برنامه افراد خوداشتغال

افرادی که مایل به اقامت در یکی از استان ها یا مناطق کانادا به عنوان یک ورزشکار حرفه ای یا صنعتگر هستند می توانند ویزای مهاجرت تجاری برای خود و خانواده نزدیک خود دریافت کنند. این برنامه برای جذب افرادی به کانادا طراحی شده است که دارای یک برنامه خوداشتغالی در کانادا هستند، ورزشکار و یا هنرمند هستند و می توانند  ثابت کنند که بر اقتصاد کانادا تاثیر مثبتی دارند.

مهاجرت از آمریکا به کانادا

برنامه ویزای استارت آپ

تحت برنامه ویزای استارت آپ فدرال ، کارآفرینان مهاجر می توانند تجارت خود را در کانادا توسعه دهند. این برنامه که به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین جریان‌های مهاجرت در جهان شناخته می‌شود به کارآفرینان مهاجر اقامت دائم اعطا می‌کند و در عین حال به آنها کمک می‌کند تا در کانادا مستقر شوند.

به این ترتیب و با شرایطی که در  بالا به آنها اشاره شد شهروندان آمریکایی می توانند به کانادا مهاجرت کنند  و در صورت داشتن شرایط اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورند.

فرم مشاوره رایگان قصران گروپ

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید:
با عرض تاسف، در حال حاضر امکان ارائه خدمات به اتباع خارجی (بدون پاسپورت ایرانی) وجود ندارد.

تماس با قصران گروپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *