قصران گروپ | مرجع تخصصی مهاجرت و اخذ اقامت

پاسپورت دومینیکا و مزایای دریافت آن

دومینیکا کشوری در نزدیکی فلوریدا است که شهروندی آن مزایای زیادی برای افراد به همراه دارد. دومینیکا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا را دارد و در میان کشور‌های جهان در رتبه ۳۲ قرار گرفته است.

شهروندی این کشور به‌صورت مادام‌العمر است و به کمک آن می‌توان از مزایای بسیار زیادی بهره‌مند شد. بسیاری از افراد در دنیا به دنبال دریافت پاسپورت این کشور برای بهره‌مندی از مزایای آن هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی‌های پاسپورت دومینیکا و مزایای آن بپردازیم.

پاسپورت دومینیکا

معرفی کشور دومینیکا

این کشور ازجمله کشورهای مشترک‌المنافع است که در سال ۱۹۷۸ از کشور انگلستان جدا و به‌عنوان کشوری مستقل ثبت شده است. اقتصاد این کشور بر پایه کشاورزی و گردشگری است. به دلیل جاذبه‌های طبیعی و آب‌وهوای بسیار مناسب هرساله پذیرای گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا است.

پایتخت این کشور شهر روسو است و نزدیک به ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد. معماری این شهر به سبک فرانسوی است و بنادر و کشتی‌های تفریحی و تجاری بسیار زیادی دارد. موز، انواع سبزی، پرتقال و کاکائو از جمله معروف‌ترین صادرات این کشور هستند.

پاسپورت دومینیکا چه ارزشی دارد؟

معمولاً ارزش و اعتبار پاسپورت هر کشور باتوجه‌به تعداد کشور‌هایی که بدون ویزا می‌توان به آن‌ها سفر کرد، مشخص می‌شود. همچنین ارزش سیاسی کشور نیز بر ارزش پاسپورت تأثیر دارد.

پاسپورت دومینیکا یکی از معدود پاسپورت‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید به انگلیس و بدون نیاز به ویزای شینگن به حوزه شینگن سفر کنید. همین موضوع می‌تواند نشان‌دهنده ارزش و اعتبار این پاسپورت باشد.

یکی از دلایل اهمیت و ارزش پاسپورت دومینیکا این است که در مدت‌زمان کوتاهی بین ۴ تا ۶ ماه می‌توانید آن را دریافت کنید. همچنین هزینه دریافت آن از دریافت پاسپورت کشور‌هایی مانند آمریکا، استرالیا، کانادا و پرتقال بسیار کمتر است.

این پاسپورت برای ایرانیان بسیار باارزش است. با دریافت آن به‌عنوان پاسپورت دوم می‌توانند به بیش از ۱۴۰ کشور بدون ویزا سفرکرده و تا ۶ ماه در آنجا اقامت داشته باشند. مهم‌ترین دلیل اعتبار این پاسپورت این است که این کشور در فهرست کشور‌های مستعمره انگلیس قرار داشته است.

با پاسپورت دومینیکا به کدام کشور‌ها می‌توان سفر کرد؟

در صورتی که موفق به دریافت پاسپورت این کشور شوید، می‌توانید بدون ویزا به کشور‌های بسیار زیادی در دنیا سفر کنید. لیست این کشور‌ها در ادامه آورده شده است.

  • قاره آمریکا: برزیل، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، کوبا، شیلی، باهاماس، پرو، پاناما و …
  • قاره آسیا: چین، کره جنوبی، هنگ کنگ، سنگاپور، سریلانکا، هند، مالدیو، ارمنستان، فیلیپین
  • قاره اروپا: انگلیس، آلمان، قبرس، کرواسی، چک، دانمارک، یونان، فرانسه، سوئیس، سوئد، اسپانیا، ترکیه، پرتقال، نروژ، بلژیک، مجارستان، موناکو، مالت
  • قاره آفریقا: مصر، موزامبیک، سومالی، ماداگاسکار، تانزانیا، کنیا، سودان، نیجریه، مراکش

پاسپورت دومینیکا مادام‌العمر است و تمام مزیت‌های دریافت آن برای تمام اعضای خانواده در نظر گرفته می‌شود. داشتن این پاسپورت امکان دریافت اقامت یا ویزای تجاری را نیز در کشور‌های مشترک‌المنافع بسیار ساده‌تر کرده است.

پاسپورت دومینیکا

مزایای دریافت پاسپورت دومینیکا کدام‌اند؟

دومینیکا از نظر اقتصادی شرایط بسیار مطلوبی دارد و همچنین کمترین میزان جرم و جنایت در آن به ثبت رسیده است. افرادی که مقیم این کشور نیستند از پرداخت مالیات معاف هستند. مهم‌ترین مزیت‌های دریافت پاسپورت دومینیکا در ادامه ذکر شده‌اند:

  • به هیچ مدرک زبان یا شرکت در مصاحبه‌ای برای دریافت این پاسپورت نیاز ندارید.
  • به مدت ۲۵ سال از پرداخت مالیات معاف هستید.
  • به‌راحتی می‌توانید ویزای آمریکا و ویزای کانادا را دریافت کنید.
  • به‌صورت آنلاین می‌توانید برای دریافت ویزای استرالیا اقدام نمایید.
  • می‌توانید برای پدر و مادر خود درخواست شهروندی ارائه دهید.
  • به ۱۴۵ کشور در دنیا بدون ویزا سفر کنید.
  • با هر بار ورود به انگلیس می‌توانید به مدت ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشید.
  • برای تمام فرزندان مجرد زیر ۳۰ سال خود شهروندی این کشور را دریافت کنید.
  • تابعیت و شهروندی به‌صورت مادام‌العمر است و می‌توانید به نسل‌های آینده خود نیز انتقال دهید.
  • برای خواهران و برادران مجرد زیر ۲۵ سال خود شهروندی دومینیکا دریافت کنید.
  • به‌دفعات مختلف می‌توانید در کشور‌های حوزه شینگن و اتحادیه اروپا اقامت کنید.

پاسپورت دومینیکا

قیمت پاسپورت دومینیکا

دریافت این پاسپورت با هزینه بسیار مناسبی امکان‌پذیر است، به همین دلیل ایرانیان زیادی می توانند برای دریافت آن اقدام نمایند. برای اخذ پاسپورت دومینیکا می بایست مبلغی را به‌عنوان سرمایه‌گذاری پرداخت و در ازای آن برای خود و اعضای خانواده تان پاسپورت دریافت کنید. با دارا بودن پاسپورت دومینیکا به عنوان پاسپورت دوم از مزایای بی شمار آن بهره میبرید.

این هزینه طی چند مرحله و باتوجه‌به تعداد اعضای خانواده تعیین می‌شود. ۱۲۵ هزار دلار برای افراد مجرد، ۱۷۰ هزار دلار برای متقاضی به همراه همسر و دو فرزند و ۲۵ هزار دلار به‌ازای هر فردی که به خانواده اضافه شود به هزینه کل اضافه می‌شود.

سخن آخر

باتوجه‌به مزایای گفته شده و اهمیت داشتن پاسپورت دومینیکا بسیاری از افراد در ایران و سایر کشور‌های دنیا به دنبال دریافت این پاسپورت و مهاجرت به دومینیکا هستند.

همان‌طور که گفته شد دریافت این پاسپورت به‌سادگی و با هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به بسیاری از کشور‌های دیگر امکان‌پذیر است. اگر شما نیز به دلایل مختلفی مانند تحصیل، کار، تفریح، تجارت و … به کشور‌های مختلف سفر می‌کنید، می‌توانید این پاسپورت را دریافت و کار خود را برای سفر راحت‌تر کنید.

فرم مشاوره رایگان قصران گروپ

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید:
با عرض تاسف، در حال حاضر امکان ارائه خدمات به اتباع خارجی (بدون پاسپورت ایرانی) وجود ندارد.

تماس با قصران گروپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *