قصران گروپ | مرجع تخصصی مهاجرت و اخذ اقامت

سوالات متداول مهاجرت به کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند با سوال های بسیاری در ذهن خود مواجه هستند و اغلب نگران موضوع مهاجرت و سفر و اخذ ویزای کانادا هستند، سوالات متداول مهاجرت به کانادا که نیاز به پاسخ دارند.

می توان گفت مهمترین و اولین سوالی که در ذهن متقاضی شکل می بندد این است که چطور می توانم به کانادا مهاجرت کنم؟ کدام روش برای من مناسب است؟ برای سفر به کانادا چه میزان تمکن لازم است؟ و سوالات بسیار دیگری که پاسخ به آنها می تواند معمای سفر شما به کانادا را حل کند.

در این نوشته به ذکر سوالاتی که توسط مراجعه کنندگان از کارشناسان ما پرسیده می شود می پردازیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید، شاید پاسخ سوال خود را دریافت کردید.

مهاجرت-به-کانادا

سوالات متداول مهاجرت به کانادا

۱٫ روش های مرسوم مهاجرت به  کانادا کدام است؟

بهروش های مختلفی می توانید به کانادا سفر کنید که مهمترین آنها عبارتند از:

۲٫مدت زمان دریافت اقامت دائم کانادا چه قدر است؟

مدت زمان دریافت اقامت دائم کانادا با توجه به  برنامه مهاجرتی می تواند متفاوت باشد، مثلا با داشتن ۱ سال سابقه کار در کانادا در مدت زمان تقریبی ۱ سال امکان دریافت اقامت دائم کانادا را خواهید داشت . از آنجایی که تقاضا برای اخذ PR کانادا بالاست پروسه رسیدگی به پرونده مهاجران نیز تقریبا زمان بر است که باید این روند را نیز در نظر بگیرید.

۳٫آیا برای دریافت ویزای کار کانادا، اخذ ویزای توریستی ضروری است؟

باید در نظر داشته باشید که حتی برای مصاحبه کاری( اگر به صورت حضوری باشد) شما باید برای اقدامات اولیه به کانادا ویزای توریستی دریافت کنید. پس از ورود به کانادا و عقد قرارداد کاری می توانید ویزای کاری دریافت کنید.

۴٫شرایط برنامه‌ی مهاجرت کارآفرینان کانادا به چه صورت است؟

دریافت ویزای کارآفرینی کانادا یا مهاجرت از طریق کارآفرینی شرایط متفاوتی را دارد. برای مثال کمترین میزان برای اجرای یک طرح کارآفرینی ۱۲۰ دلار کانادا است. برای دریافت اقامت از طریق کارآفرینی حتما باید دارای سابقه مدیریتی در یک شغل یا بیزینس داشته باشید.

همچنین با ارائه یک بیزینس پلن دقیق به دولت کانادا می توانید ثابت کنید که توانایی اشتغال زایی در کاناد را دارید.

۵٫آیا فرد می‌تواند در کانادا کار یا تحصیل کند؟

با توجه به نوع ویزا این روند متفاوت خواهد بود، اگر متقاضی ویزای کار دریافت کند مجاز است به صورت فول تایم مشغول به کار شود، اما در صورت اخذ ویزای تحصیلی، فرد متقاضی فقط می تواند در هفته ۲۰ ساعت مشغول به کار شود.

۶٫مدارک مورد نیاز در هنگام ورود به کانادا چه مواردی هستند؟

هنگام ورود به کانادا شما و همراهان شما به پاسپورت معتبر که حاوی ویزای کانادا است نیاز دارید. همچنین سایر مدارک هویتی، واچر هتل در صورت وجود، آدرس محل اقامت و موجودی تمام وسایل شخصی که در اختیار دارید را می بایست ارائه دهید.

۷٫آیا هزینه یکسال تحصیل در کانادا را یکجا باید پرداخت کرد؟

بله مدارس کانادا هزینه یکسال را یکجا دریافت می کنند و پس از آن به دانشجو ویزا اعطا می شود.

۸٫آیا برای اخذ ویزای کاری کانادا داشتن مدرک دانشگاهی مهم است؟

اکثر رشته هایی که در برنامه اسکیل ورکر کانادا اعلام می شوند نیازمند مدرک دانشگاهی هستند، البته در لیست جاب آفر کانادا برخی از رشته ها نیز هستند که به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند و با آنها می توان اقامت کاری کانادا را دریافت کرد. این مشاغل هر ساله از طرف کشور کانادا در غالب برنامه های مختلف برای اعطای اقامت کاری، اعلام می شود.

۹٫آیا شرایط سنی برای تحصیل در کانادا مهم است؟

بله، شرایط سنی برای ادامه تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا بسیار مهم است. اما گپ تحصیلی نیز در اخذ ویزای تحصیلی کانادا از اهمیت برخوردار است. در قوانین اعطای ویزای تحصیلی کانادا گپ تحصیلی بیشتر از ۵ سال باید با توجیه و دلیل رفع شود در غیر این صورت پذیرفته نخواهد شد.

۱۰٫آیا با مدرک فنی و حرفه ای می توان برای تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی اقدام کرد؟

بله. مدرک فنی و حرفه ای ایران مدرکی معتبر به حساب می آید. بعد از ترجمه و دریافت تاییدات دادگستری و خارجه و معادل سازی آن می توان به عنوان مدرکی معتبر برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد.

فرم مشاوره رایگان قصران گروپ

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید:
با عرض تاسف، در حال حاضر امکان ارائه خدمات به اتباع خارجی (بدون پاسپورت ایرانی) وجود ندارد.

تماس با قصران گروپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *