قصران گروپ | مرجع تخصصی مهاجرت و اخذ اقامت

ارزانترین و گرانترین شهرهای کانادا

ارزانترین و گرانترین شهرهای کانادا

بدون شک در سالهای اخیر کشور کانادا اولین و شاید مهاجرپذیرترین مقصدی بوده که از طرف مهاجران ایرانی انتخاب شده است. بین ایران و کانادا مسافت نسبتا زیادی وجود دارد با این وجود ایرانیان بسیاری کانادا را برای اقامت و مهاجرت انتخاب میکنند. به همین جهت انتخاب شهر و اطلاع از شرایط اقتصادی، هزینه های زندگی، میزان درآمد و … از عوامل مهمی است که قبل از مهاجرت کانادا میبایست به آن توجه کنید. بدین منظور در این مقاله به معرفی گرانترین و ارزانترین شهرهای کانادا می پردازیم. با قصران گروپ همراه باشید.

ارزانترین و گرانترین شهرهای کانادا

گرانترین شهرهای کانادا

ونکوور

شهر ونکوور با جمعیتی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰  هزار نفر در ایالت بریتیش کلمبیا واقع شده است. با وجود اینکه ونکوور پایتخت سیاسی و اقتصادی کانادا نیست اما لقب گرانترین شهر کانادا را به خود اختصاص داده است. بر اساس آماری که در سال ۲۰۲۰ توسط مجله اکونومیست اعلام شد بر اساس میانگین قیمت ملک، ونکوور گرانترین شهر در آمریکای شمالی به حساب می آید. برای اجاره یک آپارتمان ۸۰ متری در یکی از معمولی ترین مناطق این شهر شما باید ۲۲۰۰ دلار پرداخت نمایید. البته باید گفت که نرخ مالیات در این شهر نسبتا پایین است اما تاثیری در اینکه ونکوور شهر گرانی نباشد ندارد!!

به طور کلی هزینه های زندگی در شهر  ونکوور بالا است، برای مثال برای صرف یک نهار معمولی در یک رستوان نه چندان لوکس ۱۷ دلار می بایست هزینه کنید. حمل و نقل نیز در شهر ونکوور مانند سایر شهرهای بزرگ دنیا هزینه بردار است. اما ونکوور شهری سرسبز و تمیز است و شهروندان آن استقبال  زیادی در استفاده از دوچرخه می کنند.

تورنتو

تورنتو دومین شهر گران کانادا و در ایالت اونتاریو  واقع شده است. تورنتو مرکز تجاری و اقتصادی اونتاریو میباشد. بسیاری از ایرانیان این شهر را برای زندگی و تحصیل انتخاب می کنند. شهر تورنتو سرشار از هیاهو و زندگی شبانه است و شهروندان این شهر در شب هنگام برای صرف شام و قدم زدن به شهر می روند و از تفریحات شبانه لذت می برند. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید در این شهر مشکلی نخواهید داشت. تورنتو شهری مرزی است به همین دلیل فرصت های شغلی و سرمایه گذاری بسیاری در این شهر یافت می شود.

ویکتوریا

در جنوب شهر ونکوور شهر زیبا، سر سبز و پر باغ ویکتوریا واقع شده است. ویکتوریا مرکز شهر بریتیش کلمبیاست و جمعیت آن بیشتر از ۵۶ هزار نفر نمی باشد. سومین شهر گران کانادا فاصله زیادی تا ایالت سیاتل آمریکا ندارد و برخلاف شهرهای کانادا هوایی معتدل و سرسبز دارد. ویکتوریا در نزدیکی ساحل اقیانوس آرام قرار دارد و مکان مناسبی برای افرادی که به زندگی ساحلی و لذت بردن از دریا هستند مناسب است. با این حال ویکتوریا نیز از شهرهایی است که هزینه زندگی، حمل و نقل و استفاده از تفریحات در آن بالا است.

اتاوا

بالاخره صحبت از پایتخت کشور کانادا شد. شهر اتاوا با وجود اینکه پایتخت کاناداست اما به عنوان گرانترین شهر کانادا معرفی نشده است. جمعیت اتاوا به عنوان پایتخت چندان هم زیاد نیست و درحدود یک میلیون و پانصد هزار نفر است. امکانات و سطح کیفی زندگی و معاش در این شهر در سطح قابل قبولی بالاست. در این شهر به هیچ وجه احساس کسالت نمی کنید؛ اتاوا شهری مدرن دارای گالری ها، موزه ها و اماکن تفریحی زیادی است. همچنین به عنوان یکی از پاکیزه ترین شهرهای دنیا معرفی میشود. تکنولوژی در این شهر به جایگاه بسیار بالایی رسیده است و فرصت های شغلی در اتاوا فراوانند. بزرگترین دانشگاه دو زبانه دنیا انگلیسی – فرانسوی دراین شهر قرار دارد و کیفیت آموزش تا حد زیادی بالاست.

کلگری

یکی دیگر از شهرهای گران کانادا که در ایالت آلبرتا واقع شده است شهر کلگری است. شهری با آسمانخراش های زیاد که مرکز اصلی صنایع نفت و گاز در کشور کانادا محسوب می شود. از مزایای زندگی دراین شهر این است که به دارندگان خانه مالیات تعلق نمیگیرد بنابراین میتوانید پول مالیات را ذخیره کرده و حساب پس انداز خود را قوی تر کنید. بهداشت و کیفیت زندگی دراین شهر در سطح بالایی قرار دارد و امکانات رفاهی فراوانند. اسم شهر کلگری جزو ۱۰ شهر برتر دنیا قرار دارد. این شهر مهاجران بسیاری را در خود جای داده است و مردم در این شهر به زبان های مختلفی صحبت می کنند. وسایل حمل و نقل عمومی در شهر کلگری به راحتی در دسترس هستند و مشکلی از لحاظ رفت و آمد نخواهید داشت.

ارزانترین و گرانترین شهرهای کانادا

ارزانترین شهرهای کانادا

شربروک

شهر دانشجویان و مرکز علمیِ ایالت کبک، شهر شربروک است. جمعیت این  شهر تنها ۱۶۱ هزار نفر است. شربروک شهری تمیز با آب و هوایی فوق العاده میباشد. تقریبا در تمام سال در اینجا باران میبارد. با داشتن ۸ دانشکده و دانشگاه اقتصاد، این شهر مهاجران تحصیلی بسیاری را در خود جای داده است. هزینه های زندگی در این شهر چندان بالا نیست و با زندگی دانشجویی تطابق دارد. ۹۰ درصد از ساکنین این شهر به فرانسه صحبت می کنند و باقی انگلیسی زبان هستند. شربروک دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی است چرا که توسط کوه ها و رودخانه ها و دریاچه ها احاطه شده است. ششمین شهر بزرگ کبک، از نظر کیفیت زندگی در جایگاهی عالی قرار دارد و منطقه ای امن محسوب می شود.

خلیج تندر

خلیج تندر واقع در شمال غربی انتاریو و احاطه شده با طبیعت و پارک میباشد. در مقایسه با سایر شهرهای ایالت انتاریو خلیج تندر مکانی کم هزینه برای زندگی و خرید خانه می باشد، به طوری که هزینه اجاره یک آپارتمان با یک اتاق خواب فقط ۹۲۰ دلار می باشد. به دلیل موقعیت جغرافیایی بی نظیر این شهر یعنی واقع شدن آن در شمال دریاچه لیک هد، آب و هوای فوق العاده ای نصیب این شهر شده است. همچنین یکی از منایع درآمد این شهر شغل های وابسته به جنگل داری میباشد.

سنت کاترین

سنت کاترین واقع در ایالت انتاریو، به دلیل نزدیکی به آبشار نیاگارا میزبان گردشگران بسیار زیادی از سرتاسر دنیا است. هزنیه های زندگی در این شهر پایین بوده و فروش صنایع دستی در این شهر رواج دارد. آب وهوای این شهر سرد و مرطوب است. خرید مسکن در این شهر راحت و ارزان است مثلا با ۴۵۰٫۰۰۰ هزار دلار میتوانید یک آپارتمان کوچک در تورنتو بخرید و این در حالی است که با این مقدار میتوانید یک هکتار زمین در سنت کاترین داشته باشید. اگرعاشق طبیعت و هوای پاک هستید اولین انتخاب شما شهر سنت کاترین میتواند باشد.

لندن

مرکز فستیوال ها و نمایشگاه های ایالت انتاریو شهر لندن است. به دلیل ایونت هایی که در این شهر برگزار میشود این شهرمیزبان بسیاری از پژوهشگران و دانشجویان میباشد. با وجود وسعت و جمعیت پایین این شهر، امکانات رفاهی و مدرن درلندن بسیار بالاست. لندن جزو شهرهای ارزان کانادا حساب می شود و برای اجاره­ ی آپارتمان نیازی به پرداخت مبلغ بالا ندارید. امکانات تفریحی در این شهر بالا بوده و تا مرز آمریکا فاصله زیادی ندارد. وجود دو دانشگاه وسترن انتاریو و کالج فن شا در این شهر سبب شهرت جهانی این شهر شده است.

فرم مشاوره رایگان قصران گروپ

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید:
با عرض تاسف، در حال حاضر امکان ارائه خدمات به اتباع خارجی (بدون پاسپورت ایرانی) وجود ندارد.

تماس با قصران گروپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *